!--JustNaira-Related-Posts-Starts-->

21.12.13

Faham Perasaan Lelaki? Bagaimana?

pak arab ni lelaki jugak okey!

Ekceli, aku bukan jenis jiwang sangat. Tapi kadang-kadang tu ada la feel dia sikit. Penangan dengar lagu CINTA oleh D'Bagindas la tu. Haram jadah betei.

Aku ada la jugak terjumpa 1 post kat pesbuk. Ntah dari page mana ntah ak ambil. Ada yang betul. Ada yang tak betul. Kat bawah ni engkorang tengok la sendiri list-list.

16 cara nak Fahami Perasaan Lelaki (noob guide):

1) Lelaki ni simple.. tak suka fikir benda yang rumit lagi meremehkan.
Betul! Aku lagi suka benda yang simple lagi effektif. Senang buat kerja.

2) Lelaki lebih bersikap logik & jarang bertindak ikut emosi.
Yang ni ada betul. Sebab tu ramai perempuan kalau gaduh minta clash awal2. Celaka apa gaduh pasal artis pun nak minta putus. Baghal!

3) Lelaki memang mata rambang. Tapi bila dia dah sayang.. dia ikhlas.
Tak semua lelaki mata rambang okey! Gua syak post dari pesbuk ni dirangka oleh perempuan.

4) Sekali korang curang, sampai bila-bila dia ingat.
Ye ke? Aku tengok member aku, awek dia main kayu tiga, dia rileks je buat bodoh.

5) Lelaki mudah memaafkn pasangan yang dia sayang.
Bergantung pada seseorang individu bernama lelaki la.

6) Jangan nangis dpn lelaki... lebur hati diorang tengok korang nangis 
This is Bullshit.

7) kalau lelaki korang dah perkenalkan korang kat mak ayah diorang.. tandanya serius 
Yes! This is very serious! jangan bawak main-main

8) Jangan buat perangai gedik depan lelaki
Tak semua lelaki tahan dengan perangai gedik perempuan. Siap haribulan ada yang kena maki sebab gedik sangat.

9) Jual mahal sikit. Baru lelaki rasa tercabar nak kat korang.
Yang ni aku setuju. Korang yang perempuan jangan murah sangat. Biar jual mahal sikit. Lelaki suka cabaran tahu tak? Best tau. Macam main game RPG. Unlock the Next Level!

10) Kalau korang terasa hati kat lelaki, baik terus terang.. mereka takkan tahu selagi korang x cakap yang korg marah.
Lelaki ni suka straight to the pont. Malas nak kona sana kona sini.

11) Lelaki akan lebih sayang kalau korang banyak bagi kata2 semangat kat mereka berbanding kata kata simpati.

We need support. Not sympathy!

12) selalu bagi sokongn moral bila mereka suka melakukan sesuatu yg mereka suka.
Ha! you got the key point. Kalau lelaki suka main bola, jangan korang bantai cakap bola tu tak bagus. Alamatnya jadi janda la korang sebelum kawin. Bagi sokongan moral sikit. Lelaki perlukan sokongan baru lebih berani.

13) Jangan cari gaduh untk benda yang remeh 
Kalau setakat tak jawab sms or tak angkat phone, tu bangang abadi kalau nak gaduh. Bersangka baik lah. Mungkin mereka tengah mandi, mungkin tengah solat. Mungkin juga tengah tolong femili.

14) Ada juga golongan lelaki yang tak faham lagi perempuan tu macam mana.
Yang ni korang (perempuan) kenalah explain betul-betul. 

15) jangan desak lelaki untuk buat sesuatu. dia akan buat tapi tak sunguh sungguh.
Macam tak ikhlas kan? tapi diorang peduli apa.

16) Lelaki kalau dah angau, korang dah tak bole buat apa.
GGWP

Sebenarnya banyak lagi. Tapi aku ada potong sikit dan edit sebab ada yang tak sesuai dan ada yang bullshit, dengan mencipta fakta yang bangang. Aku ada juga selit pendapat aku kat setiap point kat atas ni. Terpulang la korang nak percaya atau tak, tapi sebagai lelaki, aku lagi mengerti.   

No comments:

Post a Comment

Sejak beribu tahun yang melampau, Manusia sering meninggalkan lagenda dan cerita mereka dengan menulis. Begitu juga anda.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...