!--JustNaira-Related-Posts-Starts-->

13.8.13

Menulis

Aku mahu menulis dan menaip
Dalam Bahasa Melayu.

Dulu, aku suka tulis guna Bahasa Inggeris. Tapi, grammar aku terkutuk. Lemah serta longlai gaya bahasa. Aku mampu menulis menggunakan broken English sahaja. setan!
Tapi perjalananku masih jauh. Aku yakin aku akan menguasai sedikit demi sedikit ilmu tersebut

Ya. Aku seorang pemuda. Berbangsa Melayu. Aku cintakan Bahasa Melayu. Pada masa sama, aku suka Bahasa Inggeris. Ah~ Musykil aku

Kini
Aku menaip dalam bahasa Ibunda. Pedulikan kata-kata mereka. Aku akan cuba menulis dalam bahasa Inggeris juga.

Atau Selang-seli
mungkin?

Aku seorang pemuda.
Yang menghidapi penyakit Essential Tremors (ET)
Penyakit keturunan katakan;

Bukan salahku, kerna tidak menjaga tubuh badan,
Juga bukan salah keturunanku serta genetik ku.
Ini adalah ketentuan Illahi.

Dia yang merancang. Aku yakin!
Rancangan-Nya pasti ada sebab musabab.
Aku mengganggap ini semua dugaan-Nya
Syukur,
Penyakit ini tidak terkena pada adik-adikku,
Dan aku berdoa agar mereka
sihat sejahtera
dari kaca-mataku.

Semoga Allah permudahkan segala urusanku serta keluargaku
Amin

No comments:

Post a Comment

Sejak beribu tahun yang melampau, Manusia sering meninggalkan lagenda dan cerita mereka dengan menulis. Begitu juga anda.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...