!--JustNaira-Related-Posts-Starts-->

2.9.13

Mentaliti Budak U #3: Tanya Khabar


*Ringtone*Ringtone*Ringtone* -Bunyi runut mesej (SMS) handphone Corby 2-S aku.

Untuk makluman korang, Handphone ni touchscreen. Tapi bukan dari bangsa android, yakni bangsa terpilih. jadi di sini, aku takda apps Wechat, Line, Whatsapps serta jadah haram lain yang pelik-pelik. Sampai sekarang aku pakai natang ni.

"Assalamualaikum. Ko sihat???  :) "- mesej dari rakan yang bermaustatin di daerah yang femes dengan kopi railways di negeri paling selatan. Kelihatan ada smiley menunjukkan dia bertanya dengan keikhlasan. Gembira bukan kepalang aku.

Lantas, aku menaip

"Wasalam, aku sejak kebelakangan ni kurang sikit sihat dia". Lalu aku menekan butang send. Orang bertanya kita kenalah jujur sikit.

*6 minit kemudian

"Oh, yekeww..ciannyew ko"-Beliau membalas.

Celaka apa ada huruf w banyak kat belakang ayat dia. Ni mesti baru lepas main mesej dengan awek beliau. Aku bengang. Namun, aku berjaya mengawal perasan butthurt tu dengan jayanya.

Lantas, untuk kali ni, aku balas

"Biasa la bro, aku tak sihat sekarang ni. Tuhan tarik balik nikmat.  Bulan september ni aku ada medical check-up di Hospital pakar. Yada-yada-yada...". Aku dengan panjang lebar explain bagai nak rak. Penjelasan yang amatlah padat dengan info. Niat di hati nak bagi mamat ni faham betei-betei. Agar ada self-awareness dalam diri.

*klup (bunyi hndphone) Butang Send ditekan.

*15 minit kemudian

"la yekeww...ciannyeww". Pendek dan bermakna. Rasa nak maki je berbakul-bakul. Menyirap gua dengan hurup W kat setiap blakang ayat dia tuh..


Moral Of The Story: Takkan la modal tu je balas. Sekurang-kurang bagilah kata-kata semangat. Pui!

Kongsi dan creditkan cerita saya dengan copy link ini.

URL: HTML link code: BB (forum) link code:

No comments:

Post a Comment

Sejak beribu tahun yang melampau, Manusia sering meninggalkan lagenda dan cerita mereka dengan menulis. Begitu juga anda.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...